TeleCare. Całdobowy monitoring funkcji życiowych. Pomoc seniorowi, gdy opiekuna
nie ma w pobliżu
TeleCare
To naturalne przedłużenie obecności opiekunki poza czasem jej faktycznego pobytu u podopiecznego.
Umożliwia realizację usługi teleopieki z wykorzystaniem tzw. opasek życia oraz innych urządzeń IoT.
Opaska życia i inne czujniki
Funkcjonujące w połączeniu z siecią GSM lub będące zintegrowane z centralą/hubem.
Integracja innych podmiotów i funkcjonalności teleopieki
Centrum telefoniczne
Pełniące funkcję centrum alarmowego i konsultacyjnego dla podopiecznego, koordynujące inne funkcje systemu.
Dodatkowe podmioty
To firmy lub instytucje współpracujące w ramach systemu opieki np. firmy kateringowe, ochrona zdrowia.
TeleCare jest odpowiedzią na dwa palące problemy mieszkających samotnie seniorów:
- pogorszenie stanu zdrowia/wypadek w domu często wydarza się w nocy i nikt nie jest w stanie od razu pomóc
- senior nie zawsze jest w stanie pójść po telefon i samodzielnie wezwać pomoc
Przykład wykorzystania
w gminie
Gmina wdraża teleopiekę w systemie SilverCare. Oprócz wszystkich klasycznych korzyści z teleopieki ma możliwość zintegrowanie tej usługi z opieką środowiskową, co zwiększa komfort i bezpieczeństwo podopiecznych oraz ogranicza koszt opieki świadczonej fizycznie.
Teleopieka może być świadczona za pomocą różnych urządzeń, dostosowanych do potrzeb i stanu funkcjonalnego podopiecznych.
Integracja z modułem SilverHouse zdecydowanie podnosi potencjał reagowania na zagrożenia w domu podopiecznego oraz umożliwia bezpieczny dostęp do lokalu personelowi opiekuńczemu.
Najczęściej wykorzystywane funkcje
- Monitoring sytuacji podopiecznego w czasie rzeczywistym
- Całodobowe zabezpieczenie osoby zależnej
- Ułatwiony dostęp do podopiecznego w sytuacji kryzysowej
- Natychmiastowe powiadamianie o sytuacjach nagłych
- Długofalowy monitoring stanu podopiecznego – predykcja zagrożeń
Dobrze zorganizowane usługi opiekuńcze na odległość
Opaski mierzą tętno i umożliwiają szybki kontakt z centrum alarmowym w przypadku gorszego samopoczucia lub zagrożenia życia.
Czujniki otwarcia drzwi monitorują dzienną aktywność. Jeśli zachowania odbiegają od rutyny, następuje połączenie z TeleCentrum.
Osoba wymagająca opieki czuje się niezależna. Może zostać u siebie w domu, a nie w ośrodku. W sytuacji pogorszenia zdrowia, przez całą dobę za pomocą jednego przycisku wezwie pomoc łącząc się z TeleCentrum.
Przykład wykorzystania
w wielu branżach B2B
Firma chce udzielić zdalnego wsparcia i zabezpieczenia swoim pracownikom, pracującym w środowisku podwyższonego ryzyka (przemysł, infrastruktura, pracownicy socjalni, kuratorzy itp.). Wyposaża ich w urządzenia, które pozwalają na manualne lub automatyczne wezwanie pomocy w sytuacji zagrożenia (wypadek, napad). Ponadto firma ma też możliwość nadzoru obecności i pracy personelu w terenie.
Najczęściej wykorzystywane funkcje
- Natychmiastowe powiadamianie o sytuacjach nagłych
- Możliwość zdalnej koordynacji akcji ratunkowej
- Nadzór nad personelem w rozproszonym trybie pracy
- Raporty i podsumowanie pracy w dowolnym przedziale czasu
Podopieczny ma prawo czuć się bezpiecznie, również poza godzinami pracy opiekunek. Dowiedz się, jak uruchomić TeleCare:
Tworząc to narzędzie uwzględniliśmy uwagi i najczęstsze problemy zgłaszane przez personel opiekuńczy, opiekunów osób starszych czy pracowników MOPS-ów. Mamy dla Ciebie narzędzie proste w obsłudze, przetestowane i działające już w polskich ośrodkach i instytucjach.